woensdag 8 oktober 2014

Vliegen vliegen maar

Vliegt er een vlieg in mijn pot met pindakaas, bah.


Die vlieg vliegt maar en dat vliegt maar in mijn pot met pindakaas. Ik hou er niet van dat vliegen in mijn pindakaas vliegen.




Update: 10 minuten later De vlieg vliegt helaas niet meer. De vleugels waren te zeer verzwaard met pindakaas. Ik heb hem of haar uit zijn of haar lijden moeten verlossen. Dus wel zielig.


En ja, ik hou wel van vliegen. ook van vliegen, maar ook van vliegen.


Gedichtje over 3 vliegen van internet:

De drie vliegen

Er zaten eens drie vliegen
Om het hardst te liegen,
Buiten op een balkon,
Luierend in de zomerzon.

De eerste zei: ‘Met deze poot
Sloeg ik vijf olifanten dood.’

De tweede zei: ‘Ik vlieg zo vlug,
In ’n uurtje naar Afrika en terug.’

De derde zei: ‘Ik vlieg zo hoog,
Nog hoger dan de regenboog.’

Toen werd ’t wat kil en ’t waaide wat
De vliegen riepen: ‘Voel je dat!’

En vlogen gauw het huis weer binnen
Om daar nóg meer leugens te verzinnen.

-------------------------------
uit: 'Kinderversjes', 1975
schrijver
Schrijver: Hans Andreus

website: http://www.gedichten.nl/nedermap/gedichten/gedicht/187403.html


Alisha
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten