maandag 8 april 2013

Zomaar mijn CIZ indicatie veranderd

Veranderen ze zomaar mijn CIZ indicatie bij de GGZ.

Zijn ze van lotje getikt ?

Opeens hoorde ik dat ik nog niet eens meer 2 uur begeleiding thuis per week kreeg. Van de 5 uur die ik had.
Zelfs mijn thuiszorg vindt het niet normaal.
Zij zegt ook dat ik het wel nodig heb.

In mijn opname is dat allemaal geregeld. Daar hebben ze al niet eens aan voldaan.
Dat was in 2010 en de indicatie was al van 2009 tot en met 2014.
In 2010 moest al mijn huiskamer leeg omdat mijn vloer vervangen moet worden. Dat lukt me niet in mijn eentje. We zijn al 2,5 jaar verder en er is nog niks veranderd. Mijn huiskamer staat nog steeds vol met spullen. Maar mijn kamer moet nog wel leeg en het liefst nog wel dit jaar. Zo als ik me nu voel zal dat dit jaar ook niet gebeuren.
Straks zak ik door mijn vloer heen.

Zonder de thuiszorg lukt het me niet om mijn huishouden te doen. Zelfs de afwas lukt me niet in mijn eentje. En de was ook niet.
Wat eigenlijk wel ?
Ja, ik kan voor mijn dieren zorgen. Met moeite maar daar heb ik nog de energie voor. Dat moet ook wel.

Bovendien had ik ook nog 16 uur activiteitenbegeleiding. Die ik niet meer vol kon houden omdat het me daar te druk was. Bovendien zou ik dat moeten hebben in een groep met maximaal 5personen.
Die prikkels zijn me te veel. Dan lig ik al om 5 uur te slapen tot de volgende dag. Met vele nachtmerries.



Ook heb ik een indicatie voor 11 uur begeleiding thuis voor allerlei dingen. Heb ik nooit gekregen waar ik wel altijd om gevraagd heb.

Nu sprak ik donderdag met de psychiater. Zij zou woensdag bellen. Maar ja, natuurlijk was er weer iets misgegaan en stond in haar agenda dat ze me donderdag zou bellen. 8 van de 10 keer gebeurd dit.
Dat is toch niet normaal. Verwijsbrieven die niet geschreven worden. Ga zo maar door.

Toen zei ze ook dat ze die morgen de indicatie had gewijzigd omdat ik er toch geen gebruik van maakte. Ik zei dat ik daar al 3,5 jaar om vraag maar dat ze daar gewoon niks aan doen.
Toen was het weer stil.
Ja, zij kan er ook niks aan doen dat het daar zo'n, zootje is. Zij werkt er nog maar sinds een half jaar.

Nu moest ik maar met I, de psychologe een afspraak maken zei ze.
Maar de laatste keer dat we een afspraak hadden met de psychiater en de psychologe vroeg de psychiater aan haar of zij er nog wat in zag om gesprekken met mij aan te gaan.
Daar zag ze niks in. Dus waarom moet ik dan weer met haar in gesprek gaan ?

2 opmerkingen:

  1. Wat een elende!Op alles moet bezuinigt worden maar waar is het einde van dit alles?Iedereen moet roeien met de riemen die ze heeft maar als je geen riemen hebt dobber je gewoon met de stroom mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik begrijp er ook niks van. Alle bureaucratie in de GGZ. Je zal er gewoon gek van worden.

    Thx.

    BeantwoordenVerwijderen