dinsdag 2 april 2013

Naar de cesar-therapeut geweest en weer zo'n hoofdpijn

29-3


Vandaag weer naar de cesar-therapeute geweest.
Ik ga daar al sinds mei vorig jaar heen omdat ik na 2 keer een leuk rolschaats rondje mijn rug te veel belast heb. Hij gaat vaak vast zitten en doe daar oefeningen en thuis.
Nu zit hij niet meer zo vaak vast. Soms sta ik even gebukt en ja hoor, lol, sta ik weer vast. Kan ik niet meer omhoog komen, en eigenlijk is dat wel grappig.
Dus rolschaatsen heb ik niet meer gedaan.


 



Ook heb ik vorig jaar zomer ongeveer 5 maanden achter elkaar zonder een dag rust, hoofdpijn gehad, gepaard met mega misselijkheid. Toen heb ik een tijdje dry-needling fysiotherapie gehad en werd het minder tot het ophield.

Maar dat deed zo'n pijn dat ik er eindelijk mee opgehouden ben. En ook vond ik het niet zo fijn dat ik bij een man zat. Ik hou er niet zo van dat iemand aan me zit.
Wat leed binnen korte tijd weer tot hoofdpijn. Wat ook niet meehielp was dat ik een tijdje daarna met nieuwe medicijnen begon en de bijwerkingen hoofdpijn gaven.

Na een week was de hoofdpijn weer in de hand.

Dat duurde niet lang want de hoofdpijn was snel weer terug. Vooral de misselijkheid vind ik vreselijk. Dan moet ik op bed liggen, maar dat doe ik toch al door mijn ziekte, maar dan zelfs 's avonds en kan ik niet eten.
Toen heb ik besloten om bij de collega van mijn cesar-therapeute stoelmassage te doen.

Maar dat was niet zo'n succes.
Het was een hele fijne mevrouw en ze was heel aardig. En begreep dat ik niet zo goed tegen veranderingen kan en aanrakingen.
Het vervelende vond ik dat de stagiere in de andere kamer bleef zitten waardoor ik niet alleen mijn verhaal kon doen. Maar ja. Ik heb dat besproken met mijn eigen therapeute en die zei dat ik dat gewoon had kunnen zeggen.

Ze ging van boven naar beneden beide kanten van mijn rug. Op zich was het wel fijn maar toch vond ik het eng. Ik kon me in het begin ook niet ontspannen maar dat lukte me later wel.

Ze vroeg of ik het eerst met mijn eigen therapeute wou bespreken of ik een nieuwe afspraak wou hebben of dat ik toch een nieuwe afspraak wilde maken. Dat heb ik gedaan.

Maar naarmate de tijd verstreek werd ik er steeds meer zenuwachtig van en heb ik uiteindelijk op de dag zelf toch maar afgebeld.


De GGZ heeft weer een fout gemaakt.

Omdat de GGZ mijn thuiszorg zomaar stopgezet heeft heb ik alleen nog maar 1.94 uur thuiszorg per week. Terwijl ik eerst 5 uur per week had.
Dus kwam ze donderdag niet en ben ik met mijn moeder mee geweest naar haar vrijwilligerswerk.
Ze gaat al jaren naar een zorgcentrum van bejaarden waar mijn opa en oma ook gewoond hebben tot hun dood. Ze helpt daar bij een handwerkclubje.
Ik ben al eerder mee geweest tot ik in een hele lange opname kwam waardoor ik lang niet geweest ben.
Na die tijd ging ik ook weer mee totdat de thuiszorg op donderdag kwam. En ik dus niet meer meekon.

Ik deed ook niks daar. Zelfs koffie inschenken lukte me niet. Ik werd er zenuwachtig van en heel gestressed. Waardoor ik gewoon mijn eigen ding deed.

Zelf lukt het me niet om wat te doen. Dus zit ik er alleen maar bij.
Dus donderdag ben ik voor het eerst weer mee geweest.
Dat was wel leuk maar het was me toch veel te veel.

Daarna kwam mijn vader ons weer halen. Mijn moeder loopt met een rollator vandaar dat mijn vader haar komt brengen en altijd weer halen.
Toen bleek dat we nog naar mijn broertje gingen, dat was een beetje teveel voor mij. Ik wou eigenlijk vragen om me maar thuis af te zetten maar ik vond het ook leuk om mijn broertje en mijn nichtjes weer even te zien. Alsof ik ze al niet vaak genoeg zie, haha.
Ik geef nu mijn oudste nichtje zelfs zwemles en ze zit bij mij in de groep dat is heel leuk.
Dinsdag zat ze me uit te dagen maar daar heb ik maar niet op gereageerd.

Het was wel leuk maar ik kon niet wachten om naar huis te gaan. Ik werd steeds misselijker en de weg naar huis was niet fijn. Ik ben ook nog eens behoorlijk reisziek en dat helpt niet mee.
Thuis gelijk mijn kat eten gegeven en naar bed gegaan. Mijn moeder zou eten maken voor 5 uur maar ik zei al dat ik wss niet kwam omdat mijn hoofdpijn te erg was.

Nog wat oefeningen gedaan van mijn therapeut en gaan slapen.
En idd lukte het me niet. uiteindelijk werd ik om 19:15 wakker en ben toch maar opgestaan. Het was nog niet over maar ik wou wel even mijn bed uit om te kijken of het wat beter ging.

En mijn konijnen zaten ok al de hele dag in hun hok en moesten er ook nog even uit. Een konijn moet iedere dag wel even los lopen.

Dus mijn moeder gebeld dat het wat beter ging maar dat ik niet eten hoefde. Ik ben ook dus niet met mijn vader mee naar basketball geweest en heb dus weer een wedstrijd gemist. Al de zoveelste dit seizoen, maja.

Vrijdag stond ik alweer op met koppijn, veel zetpillen gehad. Maar voor therapie tabletten want ik had er nog maar een paar. Terwijl ik eig toch een zetpil nodig had. Die helpen me beter.
Ik wou ook afbellen maar ik vond dat ik er toch even uit moest omdat ik al zoveel binnen zit en wat frisse lucht nodig had.

Bij therapie hebben we aan mijn hoofdpijn gewerkt en weer nieuwe oefeningen gekregen.
Thuis een zetpil en gaan slapen. Dat duurde heel lang want ik had het hartstikke koud en een koud voorhoofd.
Vandaar dat ik mijn muts maar heb opgezet en dat hielp. Ik heb geslapen als een roos.

Ik kwam dus ook veel te laat bij mijn ouders om te eten en nog maar net op tijd bij de apotheek om mijn meds op te halen. Aangezien ik maar 1 keer per week mijn meds kan halen op vrijdag tussen 2 en half 6 en ik 's middags altijd slaap.

's avonds tv gekeken en rustig aangedaan. Lekker onder mijn droomdekentje.
Vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag vierde mijn broertje zijn verjaardag en ik had nog steeds hoofdpijn. Veel pijnstillers, wat eten, veel slapen. Zodat ik toch heen kon.

Ook was mijn nieuwe Samsung Galaxy tab 2 gekomen 7'. Dus dat hielp ook mee.

Ik ben de avond goed doorgekomen en thuis tv gekeken en rustig aan gedaan.

En ik werd zondag wakker en mijn hoofdpijn was weg. Heerlijk.
En het is nog steeds weg. Ik heb nog wat kunnen bloggen over mijn moeder en zelfs weer op de pc kunnen werken.

Verder belt de psychiater woensdag op en dan zal ik meer horen over mijn medicijnen en wat we verder gaan doen.

Liefs, Alisha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten