woensdag 1 januari 2014

1 januari, goede voornemens, of niet

Tja, hebben we goede voornemens ?


Ten eerste




Mijn goede voornemens.

Of heb ik die niet ?

Eigenlijk doe ik daar allang niet meer aan. Ik heb het wel gehad.
Vaker opruimen, meer bewegen, afvallen, voor mezelf opkomen.

Ach, en dat strandt iedere keer weer.

Maar toch zal ik dit jaar iets nieuws proberen.
Iets voor mezelf.

Proberen te genieten van de mooie momenten die ik meemaak.
Mijn huisdieren, 1 kat en 2 konijnen.
Mijn familie, vader en moeder, broer, schoonzusje en 2 nichtjes.

Goed voor mijn moeder zorgen, die een hersenletsel heeft.

En genieten van iedere dag dat ze nog thuis woont.
Want of dat dit jaar nog zal zijn weten we niet. We denken van niet.

Voor mezelf opkomen bij de GGZ.

En vooral.................. niet meer gaan voldoen wat anderen van me verwachten.

Dit jaar ! Doe ik mijn eigen ding.

Voor mezelf !

En dat vind ik een goed voornemen.

Oh ja, en..... minder klagen. Tenminste meedoen met anderen.
Me niet meer mee laten sleuren door andere mensen.
Want waar zij over klagen doe ik alleen maar aan mee.
En meestal zit ik daar niet mee.
Ze klagen over onzin dingen.

Klagen mag, maar over zinnige dingen.

Dus.

 

 
minder snorren, meer sissen
Haha
 
En als laatste

 
 
Alisha

1 opmerking:

  1. Heyyy.. ik kan weer reageren! Gelukkig!
    Mooi gezegd hierboven :) We hebben toch alleen invloed op onszelf he. Alles wat je méér wilt controleren, of je aantrekt, wordt je gek van... Maar ja, het is niet altijd makkelijk.
    Wat je zegt over genieten van wat er wel is in je leven, is misschien wel het allermoeilijkst maar ook het bevredigendst.... dan ervaar je het moment en alles wat er nu is, pas echt. Is al het andere vanzelf ook minder belangrijk en storend. Ik hoop dat het je gaat lukken; ik denk dat je het kunt! Maar niet al te erg teleurgesteld zijn als het niet in één keer lukt he, het heeft misschien wat tijd nodig...

    Liefs, Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen