zaterdag 22 december 2012

Wij weer gedroomd

Wij weer gedroomd.

Wij net als vroeger maar toch als nu. G\rooot maar klein. op vakantie met ouders in de auto broertje voorin moedre en ik achterin. Wij naar de bergen toe.
Beetje wakker worden. Ik met vader praten. Kan jij wel zien waar we naar toe gaan ? jij wel kikken ? wij geen ongeluk ?

wij langs de skibanen waar wij ;in de winter skieen langs de hellingen en opeens ik honden zien, hele enge met hele grote hoofden. mijn vader zegt oh zei wolven. hij zegt zij zijn gebaaarddcvlijk. ik zeg waar 2 zijn zijn meer. ik bang wij doorrijden heel hard en in kuilen en doorrijden wij daphne jongejans gezien zij in luchtballon. Zij zoietrds als laura doen door de world. in the sky.
We don;'t wanne dream like it. We got scared. wij nu abba branden op dvd. wij aan moeder geeft.

oh ik moe, ik weer slapen. wil haary potter kijken ik was te dmoee. wij nadenken over loweie van gorp. hij lezing. ik heengaan in groningen. ik verstroooorde rouw. ik wil therapie voor.

wij opa terug em moeder bde gehad. huillllllllllll !

ik denk ik overspannen zijn. zoveel slapen zobveeele op bed liggen ik maar 2 kerstkaartje s oper dag schrijven ik moe.

doeggggg

Ally.

13 opmerkingen:

  1. Lieve,lieve Ally.
    Ik wens voor jou een beetje rust in je hoofd.
    Een beetje vrede en een beetje licht.
    Van alles een beetje in de hoop dat je,en al is het maar een beetje,toch kan genieten van al het moois.Want al zie je het niet,het is er echt waar!
    Liefs van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Marrie-Jette,

      Het is de laatste 1,5 weken een beetje te veel geweest. En dan ben ik zo te zien 's nachts zo in de war dat ik mega eng droom en dan het maar van me af moet schrijven. Ik lees nu terug wat ik gedroomd heb en dat is niet mis.
      Best wel een beetje veel dromen en zo raar.

      Ik hoop dat ik een beetje kan uitrusten en toch de kerstdagen een beetje door kan komen.
      Fijne feestdagen.

      Thx.

      Liefs, Alish.

      Verwijderen
  2. Bedankt Marrie-Jette,

    Het is de laatste 1,5 weken een beetje te veel geweest. En dan ben ik zo te zien 's nachts zo in de war dat ik mega eng droom en dan het maar van me af moet schrijven. Ik lees nu terug wat ik gedroomd heb en dat is niet mis.
    Best wel een beetje veel dromen en zo raar.

    Ik hoop dat ik een beetje kan uitrusten en toch de kerstdagen een beetje door kan komen.
    Fijne feestdagen.

    Thx.

    Liefs, Alish.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Sofie,

    Het is weer lang geleden dat ik hier ben geweest, en daar baal ik erg van. We zijn een mooi stel hè, jij schreef in je reaktie aan mij (die heb ik gelezen, dankjewel!) dat je weinig kon reageren door een heel moeilijke tijd, en hetzelfde gold sindsdien voor mij.
    Deze zomer heb ik onderzoeken gehad naar mijn spierziekte, en daarvan ben ik haast nog zieker geweest dan ik al was. Ik heb daarna niet zoveel gedaan, zelfs mijn gedichten lijden eronder…
    Maar het was wel goed want ik weet nu eindelijk officieel dat ik een conversiestoornis heb. Dat heeft 30 jaar geduurd!

    Afijn. Ik wil je nu graag iets goeds wensen.
    En het idee van Marrie-Jette, rust, dat vind ik wel een heel goede hè. Ik kan hieronder ook zien dat het een rottijd was. Een beetje rust, owww… Misschien doordat er even niet teveel van je wordt verwacht; misschien door wat positieve aandacht want ook die kan rust geven. En dat gun ik je heel erg.

    Er zijn veel rotdingen en wat erg dat je misschien overspannen bent; dat is waar. Maar tegelijk zie ik dat je niet zo lang geleden ook iets positiefs hebt ervaren. Dan ben ik wel heel blij voor je!
    Ik hoop dat het contact met de nieuwe psychiater en waarschijnlijk andere mensen om mee te praten, zo door blijft gaan.
    Wat fijn dat een gesprek van 1 uur je toch, eindelijk het gevoel kan geven dat je dingen kwijt kunt!
    En hoe moeilijk het ook is om die gedachte vast te houden en ook de daad van het praten en je uiten vol te houden, toch hoop ik dat je kunt leren zien dat, zoals Marrie-Jette het ook zegt, het er is… de mooie dingen, de mogelijkheden om mooie contacten te hebben; lieve mensen. Want contacten waarin je jezelf kunt zijn, dingen eruit kunt gooien in een veilige omgeving. Het bestaat!

    Ook ik heb heel lang moeten wachten tot ik de juiste mensen vond in mijn leven. Het was niet makkelijk om met mij om te gaan maar uiteindelijk waren er toch een paar mensen die het konden. En daardoor werd het voor mij makkelijker en heb ik dat aantal kunnen uitbreiden…
    Zó moet het voor jou ook kunnen gaan Sofie! Daar ben ik van overtuigd.
    Véél mensen hoeven dat niet te zijn hè; dat heb ik ook. Maar meer, en veilige en vertrouwde mensen, ja dat kan.
    Ik hoop dat er het komende jaar meer van die meevallers voor je komen! Stapje voor stapje natuurlijk, eerst maar eens met deze psych en de mensen met wie je concreet kunt gaan praten. Ik duim…

    Ik zag, dat je je andere blog, op Punt, ook mee had verhuisd, leuk! Ik was al bang dat dat misschien niet was gelukt. Maar hij is mooi, met die achtergrond!
    Ikzelf ben op het laatste moment met veel hulp van de helpdesk verhuisd, haha. Met de hakken over de sloot.
    Maar dit was wel het moment om mijn blog iets te vernieuwen (iets waar ik niet goed in ben) en daarmee ben ik nu redelijk tevreden. Het kan nog iets mooier dus daar werk ik nog aan.
    Maar kom gerust eens op de thee en de boel bekijken :)

    Alle liefs voor nu, en goede feestdagen!
    Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi lieve Clemens,

      Dus met jou is er ook veel gebeurd de laatste jaar. Dat had ik al verwacht. Dat je een conversiestoornis hebt, dat ken ik toevallig. Een jongen bij mij op de afdeling had dat ook. Die heeft 3 kwart jaar niet kunnen praten, zat in een rolstoel en zo. Maar uiteindelijk is hij er weer goed uit gekomen. Ik weet niet hoe het nu met hem is. Ik zal eens op facebook kijken.

      Daar ben ik namelijk ook heel erg bang voor. Dat ik door alle spanningen een conversie stoornis krijg. Vandaar dat ik gewoon veel rust neem.
      Mijn moeder is bijna aan de andere kant geweest. Dat was heel eng. We hebben haar echt terug moeten trekken.

      Vorige week heb ik mijn afspraak met de psychiater maar afgezegd, ik kon nauwelijks op mijn benen staan, nog steeds.
      En ja, haha, ook ik heb mijn puntjes meeverhuist, ook niet zonder hulp van de helpdesk. LOL. En ook pas gelukt op de dag voordat het meeverhuist moest worden. Pfff.

      Leuk om van je te horen.

      Liefs, Alish/Soof.

      Verwijderen
  4. O haha, ik ben altijd blij als er meer mensen zijn voor wie zo'n klus niet vanzelfsprekend is, zoals die verhuizing. Maar je krijgt wel goed contact met de helpdesk moet ik zeggen; en dat geeft ook wat vertrouwen voor de toekomst.

    Ik ben wel blij dat je rekening hield met dat punt, dat ik inderdaad voor een deel een moeilijk jaar heb gehad. Dankjewel. Sommige mensen schrijven je meteen af, of denken gewoon dat je op hen bent uitgekeken of zo. Maar zo is het voor mij nooit.

    Wauw... zo ga je 25 jaar door het leven zonder dat iemand iets van je begrijpt en van die rare symptomen, en zo ontmoet je opeens allerlei mensen die er iets van kennen. Weten ligt moeilijker want de deskundigen weten er ook nog niet zoveel van.
    Op zich zit ik ook in een rolstoel (bureaustoel hier binnenshuis).
    Dat van dat praten kan ik me wel voorstellen; bij mij zijn er vreemde dingen met mijn ogen en oren.

    Je krijgt het alleen in heel specifieke omstandigheden hoor Sofie. Dus héél bang hoef je er niet voor te zijn, al denk ik altijd dat rust geen kwaad kan, als je lichaam en/of je geest daar aan toe is.
    Wat je eerst moet weten is, dat ik altijd iemand was die met confrontaties alleen maar omging door keihard mijn tanden op elkaar te zetten, spieren gespannen en dóór te gaan of er niets aan de hand was. Ik wist niks anders, tenminste niet nadat ik een paar andere slechte dingen had afgeleerd.
    Dusss.... toen een keer alle spanning en crisis bij elkaar kwamen en teveel werden, is dat spierstelsel (het willekeurige spierstelsel weet ik nu) volledig overbelast geraakt. Ik voelde een knap en rare verschuivingen in mijn lichaam en toen was uit het hele stelsel of uit een hoofdspier, puur lichamelijk dus allemaal, de rek weg.

    Dat heeft jarenlang vreemde processen in mijn lichaam op gang gebracht.
    Maar, wat ik wou zeggen: ik verschil denk ik van jou doordat jij ook al zijn het niet altijd gezonde manieren, toch meer manieren hebt om je te uiten als het moet. Daarom concentreert zich misschien niet alle spanning op één punt.

    Ik weet niet hoe die jongen er op vooruit is gegaan, maar voor het eerst heb ik nu ook iemand die zegt dat er vooruitgang of genezing mogelijk is.
    Maar dat neem ik echt met een korrel zout omdat ze voorbij gaan aan die rare processen in mijn lichaam, gedurende dertig jaar. Die kun je niet allemaal terugdraaien.
    Maar een psychologe wil me onder hypnose terug laten gaan naar die stresssituatie waarin het ontstaan is, me op een gezondere manier laten reageren dan toen, en zo die overbelaste spieren terug laten vallen in een normalere stand zeg maar. Dat zou alles weer normal(er) moeten laten werken.

    Nou, ik weet het niet maar ik ga het wel proberen. Ben wel heel benieuwd maar ook een beetje bang dat er juist meer vreemde dingen gebeuren.

    Tjesus dat kan ik me voorstellen, dat dat met je moeder eng was joh... Hoe hebben ze haar dan teruggehaald? Maar wel heel fijn dat dat nog gelukt is !

    Jammer van die afgezegde afspraak. Ik snap het wel hoor. Blijf het per dag bekijken en proberen hè... Je hebt hier toch iets te pakken dat goed is; hou dat spoor vast...

    Dit stuk is alweer lang genoeg, haha, ik zal gaan stoppen.
    Liefs en een kerstroosje !
    Clemens.








    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb trouwens gehoord of gelezen dat een conversiestoornis altijd weer terug kan komen. Ik hoop voor je dat de deskundigen gelijk hebben en dat dat niet zo is. Ik heb inderdaad meer manieren om te uiten. Alhoewel niet veel. Want eigenlijk zit ik altijd thuis en kom nooit weg. Zoasl vanavond. leuke kerstavond ? Klerezooi weer. Ik kan me niet 1 kerst herinneren dat er geen ruzie was. Nu met mijn broertje weer. Het is altijd met mijn vader of mijn broertje. Thuis dus mijn boven gezicht kapot gesneden. Ziet er niet uit. Dus weer hoofddoek op en mijn camera van meer dan 350 euro kapot laten vallen. Ja expres. En mijn nieuwe laptop tegen de kant aan gesmeten. Dus of die het nog doet weet ik ook niet. En nog wat anders gedaan. maar dat vertel ik hier niet.

    Hoeveel er al kapot is in mijn huis is niet normaal. En ikzelf zie er ook niet meer uit. En ik, ja ik ging ook altijd maar door. totdat ik helemaal afknapte. En nu tot vrijwel niks meer in staat ben.

    Ja, ik ben het helermaal zat en kan even niet leuk meer reageren. Ligt niet aan joumaar aanmikijn familie.

    En mijn zwaar werk gebrande DVD kapot gemaakt. Nou je wilt niet weten wat voor werk het is om een DVD kapot te krijgen.

    Maar ik hou nou maar op en neem 2 tranxenes want zo kom ik de nacht niet door. Ik heb al uren geslapen en ga maar weer naar bed. Ik ben zo dpressief als een konijn in een veel te klein hok.

    Sorry voor mijn rot reactie. Maar niet persoonlijk.

    Liefs, Alish/Sofie. Bloemetje terug.

    Ik hoop volgende keer wat beters te melden hebben. Een nieuwe camera dus. Die zal er wel moeten komen en snel ook want ik kan niet zonder. Oh man wat voel ik me k@# zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet ik wel Sofie. Dat zijn ook ernstige gevallen van jammer hè. En het spijt me dat deze dag ook zo moest aflopen. Ik kan alleen zeggen en voor je hopen dat er weer andere dagen komen. Elke dag biedt weer kansen, begint opnieuw.
    Maar wat conversiestoornis betreft is dit wat ik bedoel; je hebt het er toch op een andere manier uitgegooid.

    Wat de camera betreft, snap ik! Ik leer mijn 4 jaar oude camera/telefoon/mp3 speler nog steeds beter kennen en gebruik 'm ook uitbundig. Maarrr... dit is in misschien wel de kans om een leuke nieuwe uit te zoeken... Er zijn zulke mooie paarse, dat lijkt mij wel wat :)

    Liefs, Clemens.




    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie, dat doet me erg veel merk ik. Zit bijna te huilen hier.
      Ik baal wel van mijn camera. Ik heb ook maar een WAO en hij was net nieuw van 2010 toen ik in opname zat. Er kleven dus nogal wat herinneringen aan. Maar ja, hij dututniemeer, dus ik moet wel een nieuwe. 1 die kan filmen en foto's maken. En zo snel mogelijk want anders krijgen mijn ouders het in de gaten (omdat ik er altijd mee rondloop, haha). Em een beetje lastig want ik durf bijna de deur niet uit. Dus mss maar even op een website kijken ofzo. Heb ik vandaag genoeg de tijd voor.

      Ik heb weer mega nachtmerries gehad maar sliep de laatste uren wel goed. Mijn poes had me wakker gemaakt net zoals iedere morgen, ze wil eten. Dus voordat ik opgeten (huh) wordt zal ik haar maar wat geven. En nu willen de konijnen ook wat maar die moeten maar even wachten. LOL letje.

      Sofie.

      Verwijderen
  7. Ow en Sofie, je hoeft ook helemaal niet leuk te reageren hoor. Eerlijk is voor mij veel belangrijker.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. xx, Thx. Ik ben het alleen niet gewend maar ik was zo kwaad. Maar ik ga weer slapen. GAAP.

      Soof.

      Verwijderen
  8. Oeh ja, ik kan me voorstellen dat het geld een punt is! Balen he. En klopt, ook de herinneringen bij zo'n ding tellen wel.
    Maar is een slim plan om op internet te kijken, dan kun je ook echt vergelijken en vaak beter dan in de winkel. Heb je al een idee?

    Goed dat het slapen altijd om kan slaan naar iets rustiger he.

    Pfff ik ben weer druk genoeg geweest vandaag met de gezelligheid, ik zal wel slapen!

    Liefs, Clemens.


    BeantwoordenVerwijderen