maandag 11 november 2013

Over op nieuwe medicijnen, van Tranxene naar Diazepam (deel 2)

Maar nu in 2013 moet ik stoppen met Tranxene en uiteindelijk helemaal stoppen met benzo's.
Eerst over naar 4 x 7 mg Diazepam en per week minderen tot na 12 weken ik helemaal op 0 zit.

Echter sinds ik aan de Diazepam zit.

Oh ja, dat is ook helemaal mis gegaan.

Ik kreeg 4 x per dag 7 tabletten van 5 mg. Dus in totaal 140 mg per dag. Veel te veel.
Ik twijfelde eerst nog. Zou het een typefout zijn ?

Maar mijn moeder was zo alert om te zeggen dat ik de doktersdienst moest bellen dat ik teveel medicijnen had gekregen.
Want ik kan alleen maar op vrijdagmiddag mijn medicijnen ophalen en het was al 18.00 toen ik erachter kwam.

Wel 6 telefoontjes heen en weer. Ze hebben me nog doorverbonden met de crisisdienst, een troela van de GGZ die nergens van snapte en zou de apotheek wel even bellen. Ja, duh. Na 19.00 uur ?
Ze zijn om half 6 dicht.

Toen kreeg ik de dokter zelf aan de telefoon en moest ik langskomen met de medicijnen en voor een consult.
Heel lief, want ik kan niet tegen verandering en toevalligheden. En ik moest nog naar de winkel. Maar ik mocht ook om 22:00 uur nog langskomen. Maar ik zei dat kan niet, want ik heb een ritme en wil om half 9 tv kijken en dan raak ik helemaal in de war. Hij begreep me helemaal en ik kon gelijk naar de winkel en dan gelijk langskomen.

Ook kreeg ik meerdere complimenten dat ik zo goed gereageerd had. Want hij zei dat het heel anders af had kunnen lopen.

Eerlijk gezegd triggerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr







zou dat mss voor mij beter geweest zijn. Maar ik was er wss niet aan dood gegaan maar alleen erg duf geworden zijn. Maar ik slik nogal wat medicijnen dus.

Daarna gelijk naar de apotheek dichtbij. Ik was alleen gelukkig. Maar al snel kwamen er nog meer mensen en daar kan ik helemaal niet tegen.

Maar goed dus de volgende dag over op mijn nieuwe meds.
Vreselijk.

Ten eerste weer problemen met mijn moeder waardoor we weer met de ambulance naar het ziekenhuis moesten. Zie blog. Oh, ik heb nog niet geschreven.
http://kaylah-leven-met-een-moeder-met-nah.blogspot.nl/

En diezelfde week had ze weer een opname.
Maar of het nu door die stress allemaal kwam of de medicijnen, sindsdien heb ik zo'n drukte in mijn hoofd.





Meestal na de stress slaap ik gewoon een week en ben doodmoe. Maar dat was het ook niet.

Dus vrijdag GGZ gesms't en huisarts gebeld.

Ik heb iedereen in paniek gebracht daar.

De psychologe belde me terug. Toen ik sms'te dat ik bijna dood ging aan de drukte, en vergat mijn naam eronder te zetten. Maar ik dacht dat ze toch niet op vrijdagmiddag werkte. En de sms die ik eerst stuurde had ze nog niet gelezen.
Ze zei ook dat ik helemaal onder water zat.
En dat ik uit boosheid niet moest stoppen met de medicijnen, ze kent me wel.

Daarna belde mijn huisarts.
Mijn huisarts zou met de psychiater mailen want die was met vakantie.

Dus maandag bellen dat ik wil stoppen met dit middel.
Dit maakt het nog erger.




Alish. Zinkend onder water

Geen opmerkingen:

Een reactie posten