woensdag 1 juni 2022

Mijn eetstoornis Arfid



Morgen komt de diëtiste bij mij thuis. Ik zei dat (probeerde) tegen mijn vader. 
Bij de GGZ vonden ze dat ik dat wel tegen mijn vader kon zeggen, omdat hij mij mijn hele leven kent met mijn problemen met eten. Maar ik durf dat toch niet te zeggen. Hij begrijpt dat toch niet. Hij zei ook alleen maar ‘ Mooi.’

Ik denk dat hij denkt dat zij komt omdat ik overgewicht heb. Maar zij komt om mij te helpen met eten. Omdat ik last heb met rare kleuren van eten, de geuren die mij niet aanstaan. Dat ik bijna niks lust. Ik zei tegen mijn huisarts en de GGZ dat ik denk dat ik #Arfid heb. Een selectieve eetstoornis. 

En een eetstoornis met drang naar eten. Ik heb nooit honger. Ik eet overdag (alleen als mijn thuisbegeleiding komt) niks. Alleen 8 slokjes ontbijtdrank voor mijn medicijnen 💊. En als ik ‘s avonds ga eten wordt er wat getriggerd in mijn hoofd. Dan kan ik niet stoppen. 

Ik ben 2 x eerder bij een diëtiste geweest. Ook 1 x bij #PsyQ. Maar die zei alleen maar dat ik minder koekjes 🍪 en ijs 🍦 moest eten. Toen werd ik nog zwaarder. Ook heb ik #BingeEatingDisorder #BED gehad. Ik weet niet of ik daar nu ook nog last van heb.

Ook komt morgen mijn eigen begeleiding niet. Er komt een invaller omdat zij met vakantie is. Maar die komt al om 09.00 uur. 😜 

En dan om kwart voor 2 de diëtiste. Ik heb haar al opgezocht op LinkedIn 😊

Ik vind het spannend. Ik durf echt niet ‘rare’ dingen te gaan eten.

Terwijl ik over heel wat continenten op vakantie ben geweest en daar ook at. 
Ik zou ook niet meer weten wat ik in het buitenland allemaal gehad heb.

Maar meestal kon ik wel kiezen. En sla 🥬 lust ik wel.

En dan moet ik ook morgen douchen.

Een hele drukke dag.

Maar eerst nog even een leuk avondje basketbal 🏀 

Liefs, Alish 💜

Geen opmerkingen:

Een reactie posten