vrijdag 29 juli 2022

2Doc Dertien Dagen, Het sterven van Floor Haak

Wat een mooie documentaire was er gisteravond op tv.


bnnvara
 

'Tevreden overleden' wil Floor Haak (86) op zijn rouwkaart. Hij stopt met eten en drinken en beleeft samen met zijn zoons, die bij hem intrekken, de laatste dertien dagen van zijn leven.




Aan het eind van zijn leven was de hele familie bij elkaar. Ze waren rond zijn bed.
Samen aan het zingen het nummer 'Hallelujah'
Dat was zo mooi om te zien. Dat was zo indrukwekkend. πŸ’–

Hieronder, op de link, kun je de video zien.


Wat een mooie dood (om te zien) In het bijzijn van zijn kinderen en kleinkinderen. Het doet me wat. πŸ’œ 


Toen de zoon bij zijn vader aan het bed stond en uitbrak in huilen, brak ik ook bijna. 


Mijn moeder haar vriendin is ook gestopt met eten en drinken. Mijn moeder heeft het vaak met haar over de dood gehad.
Mijn moeder hoorde pas later van haar overlijden. Ze was zo verdrietig 😒


Ik ben ook bij het overlijden van mijn oma geweest. Ik heb veel bij haar in bed gelegen. Uiteindelijk zat op de stoel en hoorde opeens haar ademhaling anders gaan. Ik keek mijn tante aan en we zijn naar haar gelopen.
Mijn moeder was net de kamer uit en ik riep haar terug. We hebben haar vast gehouden en zo is ze in het bijzijn van ons drieΓ«n overleden.


Het was het vreselijkste wat ik ooit had meegemaakt, maar ook het mooiste. Dat was 25 juni 2003. πŸ’œ


Liefs, Alisha πŸ’œ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten