zaterdag 10 september 2022

Wereld suicïde preventie dag

Vandaag is het 10 september wereld Suïcide preventie dag🌻💛🌻


Ik brand mijn kaars voor allen die er niet meer zijn, die wanhopig, eenzaam en pijnlijk alleen waren toen ze het leven hebben verlaten😢

Ik draag mijn lintje, voor jullie die het allen zo moeilijk hebben, voor hoop, zodat jullie gezien en gehoord moeten worden. Doorbreek de stilte en de taboe.

Praat ,luister ik zie je 🍀💛🍀

Van iemand:

Dit deed me denken aan deze tekst… tientallen eeuwen oud, en ik geef toe , niet letterlijk vertaald….

Als herten een rivier oversteken in groep doen ze dat in een rij, en elk hert rust zijn hoofd op het hert voor hen. Als het hert voorop het niet meer aan kan, laat hij zich naar achter zakken waardoor die zelf terug zijn hoofd even kan laten rusten op het hert achteraan. Zo wisselen ze elkaar af en bereiken ze samen de andere oever.
(Tekst op basis van van st Augustinus)

Laat ons elkaar dragen, verdragen en verder dragen, want een mens heeft anderen nodig.
 


Deze week was het 23 jaar geleden dat óók míjn opa is overleden aan suicïde. 

Op die mooie warme dag in september dat mijn opa zelfmoord pleegde zijn de donkere wolken in mijn leven gekomen.

Mijn opa is door zelfmoord overleden.

Ja, ik schrijf het maar hard.
Want waarom schrijf ik geen zelfdoding of suïcide ?
Omdat ik het niet zachter hoef te maken zoals het is.

Hij heeft zich gewoon dood gemaakt, nou ja niet gewoon.
Maar gewoon keihard. Niet minder rot maken.
Gewoon BAM.


Bij ieder overlijden van een geliefde van mij, brak mijn hart een stukje. En iedere keer een stukje meer.

Mijn hart is nooit meer geheeld. ❤️‍🔥

Het overlijden kwam iedere keer weer onverwacht. Een overlijden door ziekte, en sommige vrienden door suïcide ❤️‍🩹
Vrienden zonder gezicht. 🥲

Een goede vriendin die verdween nadat ik niet reageerde op een appje omdat ik op vakantie was. Zal het, of zal het niet ?
Schuldgevoelens, had ik maar wat van me laten horen. 

Erover praten kan ik niet. 
Gelukkig heb ik hulpverlening waar ik wel mee praten kan. 
Het verlies van een geliefde doet ontzettend zeer. Sommige heb je vrede mee. Maar dat doet niks aan het missen toe.

De mensen die ik verloren ben. Dichtbij en verder weg, blijven altijd in mijn hart. ❤️💜



 Vrienden zonder gezicht 💖
 
Liefs, Alisha 💜

Geen opmerkingen:

Een reactie posten