donderdag 26 september 2013

Een veilige nacht gewenst

Een veilige nacht gewenst


Van iemand op twitter

Mijn antwoord: Fijn dank je. Jij ook een veilige nacht. Mooie omschrijving.

Dit is nou wat ik bedoelde in mijn log een tijd geleden.

Waarom ik er niet tegen kan als iemand mij een prettige dag wenst

http://alishastruggletobe.blogspot.nl/2013/08/waarom-ik-er-niet-tegen-kan-als-iemand.html


Het is namelijk ook zwaar als iemand je een fijne avond wenst. Heel goed bedoeld en van mensen uit de psychiatrie zelf als patient kan ik het redelijk goed hebben. Ik heb er wel moeite mee. Maar begrijp het wel.
Dáár zit namelijk een bedoeling achter.

Net als iemand je een goede dag wenst.
Niet zomaar van, Heeeeeeeej, fijne dag he ?

Nee, de bedoeling erachter is (daar ben ik van overtuigd, van de meesten dan), hou je taai. En hou je sterk.

Daarom vind ik dit een fijne opmerking en daar kan ik heel wat mee.
Ik voel me begrepen. ik voel me gesteund. Ik heb het idee dat iemand me steunt tegen de demonen en de engheid van de nacht en het leven.
Alsof iemand zijn armen om me heen slaat en zegt, ik steun je, ik hou je veilig.




Misschien was dit helemaal de bedoeling niet van deze opmerking.
Maar als IK het zomaar begrijp.
Als IK me er maar veilig bij voel.
Het gaat me hier en vanacht om MIJ.

Net als in een opname de verpleegkundige nog even tegen je zegt als je naar bed gaat.
'Welterusten he ?' Of 'Slaap lekker'.
En dat ze dan nog even in hun kantoor zitten over je te waken.
Dat voelt veilig in deze onveilige wereld.



Ik waak over je, ga jij maar lekker slapen


Ik heb hem gelijk maar gejat, haha.


Alisha. xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten